HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











26.03.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 28.04.2021


Rozcvička

  • warming up na zahřátí - běžecká abeceda na místě (pokud nevíš, mrkni do odkazu v menu)
    • Lifting 15 sekund
    • Skipping 15 sekund
    • Zakopávání 15 sekund
    • Předkopávání 15 sekund
    • Skoky stranou na místě 15 sekund

Florbalový driblink před a za

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Střídej dribling před tělem a za tělem (v pozici, kam až ti tělo dovolí).

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop. I v zadních pozicích se snaž udržet postavení kolen.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Ohýbání se


Forhendová zvedačka spodem

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Čepelí stáhni míček lehce k sobě (čepel bude otevřená směrem dopředu). Zároveň ji během pohybu otevírej směrem nahoru (bekendová strana čepele bude téměř rovnoběžná s podložkou) a naber míček na forhendovou stranu čepele. Míček bys měl mít celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Míček bys měl nabrat na čepel cca 20 cm před sebou.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Nabrání míčku moc daleko před sebou / Stažení míčku v úvodu pohybu za osou těla.


Bekendová zvedačka

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na bekendovou stranu čepel si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté se přikrč a nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Bekendem nadzvedni míček tak, abys ho dostal na čepel a poté se narovnej. Míček by měl na čepeli zůstat.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses bekendem dostal až pod míček. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček spadne z čepele.


1 NA 1 Otočka k tělu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


1 NA 1 Otočka přes bekend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš hokejovým driblingem proti soupeřově čepeli. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou stahovačku a naznačení oběhnutí soupeře s následným stažením míčku forhendem přes špičku na opačnou stranu a otočku na bekendovou stranu. Míček máš celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Oddálení míčku od čepele


1 NA 1 Otočkou

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


1 NA 1 Přikopnutí pod nohu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček veď na svojí forhendové straně čepele a naznač kličku do forhendu. Otoč hokejku tak, aby špička čepele směřovala dozadu a bekendem si přihraj míček zpět tak, aby ti prošel mezi nohama a přikopni si ho zpět na čepel.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Přikopnutí míčku moc daleko, rychle nebo pomalu / Oddálení míčku od čepele při přihrávce.


Střelecká challenge 2

  • připrav si tři prázdné ruličky tolaetního papíru / malé a prázdné PET lahve
  • každou umísti v různé vzdálenosti a v úzné výšce od sebe (ne za sebe nebo těsně vedle sebe)
  • odměř vzdálenost na délku dvou - tří florbalek (podle prostoru)
  • na jejím konci polož tři míčky
  • úkol je jednoduchý: sestřelit všechny tři "terče" co nejrychleji za sebou
  • když jeden mineš, míř hned na další
  • za každý minutý terč si dej 5 kliků
  • zopakuj 3x
  • svoje výsledky si zapiš, pochlubíš se na meetu

Protažení

  • důkladné protažení celého těla
    • ruce
    • krk
    • záda
    • břicho
    • nohy