HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











13.04.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 19.04.2021


Rozcvička

  • warming up na zahřátí - běžecká abeceda na místě (pokud nevíš, mrkni do odkazu v menu)
    • Lifting 15 sekund
    • Skipping 15 sekund
    • Zakopávání 15 sekund
    • Předkopávání 15 sekund
    • Skoky stranou na místě 15 sekund

Hokejový slalom na jedné straně

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe (5-7 met). Stoupni si na bekendovou stranu slalomu, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Pomalu se rozejdi a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepelí převaluj přes míček co nejblíže jeho horní hraně, ideálně ho pořád hlaď. Na konci slalomu se otoč cestou zpátky opět prováděj hokejový slalom. Míček by měl být co nejvíce v kontaktu s čepelí. Florbalku můžeš za metičkami na bekendu držet jen v jedné ruce.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Oddálení míčku od čepele


Hokejový dribling s naznačením střely

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení střely můžeš zkoušet jak na forhendu, tak na bekendu.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Naznačení střely zkoušej s pohledem směrem kam chceš střílet.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Při naznačení střelby koukání na míček


Hokejový slalom s uvolněním - forhend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe. Stoupni si naproti slalomu, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Na forhendovu stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před slalomem proveď forhendovou otočku tak, aby ses dostal vedle slalomu, přičemž bys měl mít slalom na forhendové straně čepele. Pomalu se rozejdi vedle metiček a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepel převaluj přes míček co nejblíže jeho horní straně, ideálně ho pořád hlaď. Míček by měl celou dobu jet po čepeli.

Kritická místa:
Otočkou se dostaň vedle slalomu. Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho „hladit“ a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné oddálení míčku od čepele / Otočka jen na místě


Hokejový slalom s uvolněním - bekend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe. Stoupni si naproti slalomu, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před slalomem proveď bekendovou otočku tak, aby ses dostal vedle slalomu, přičemž bys měl mít slalom na bekendové straně čepele. Pomalu se rozejdi vedle metiček a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepel převaluj přes míček co nejblíže jeho horní straně, ideálně ho pořád hlaď. Míček by měl celou dobu jet po čepeli.

Kritická místa:
Otočkou se dostaň vedle slalomu. Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho „hladit“ a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné oddálení míčku od čepele / Otočka jen na místě


Hokejový dribling do mezních pozic

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Dribluj vždy jedním směrem až za tělo a následně zpět.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Při driblingu za tělo se nezakláněj, ale drž pořád florbalový postoj.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena/ Zaklánění


Hokejový dribling po zpracování ze vzduchu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si můžeš sám nadhodit (ideálně hokejkou) nebo Ti ho může hodit i kamarád/ka, mamka/taťka, sourozenec, nebo si ho nahoď sám přes čepel.

Průběh:
Vyhozený míček zkus co nejrychleji zpracovat na zem (zpracovat znamená mít ho pod kontrolou v hokejovém driblingu). Při driblingu se soustřeď na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Můžeš zkoušet různé varianty zpracování (forhend, bekend, nohou, do kolébky atd.).

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedat čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Při zpracování ze vzduchu se snaž udržet čepel do výšky kolen. Ideálně míček zpracovávej těsně po tom, co dopadne na zem.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Zvedání hokejky nad kolena / Špatný timing zpracování ze vzduchu.


MyFloorball – na značky podle signalizace

  • nachystej si 6 papírových značek, nejlépe podle těch, co jsou na videu
  • nachystej si v aplikaci symboly (My SYMOBLS) čísla 1-6 v barevné kombinaci, kterou sis vyrobil, pokud máš nahravač, přidej podle videa symbol -> P nebo <- P, interval 3s a time 30 s
  • dej start
  • podle čísel, které se rozsvítí, veď míček na florbalce na značku s příslušnou barvou a číslem
  • opakuj 4x


Střelecká challenge 1

  • střelecká challenge se nám opět objevuje, tak pojď a zkus si přesnos své mušky
  • připrav si stoličku nebo nějakou zvýšenou podložku (pyramidu z knížek, z krabic a pod)
  • na ni umísti roličku toaleťáku (prázdná ideál!)
  • odměř vzdálenost na délku dvou florbalek
  • na jejím konci polož míček
  • úkol je jednoduchý: máš 10 střeleckých pokusů sestřelit roličku
  • pro tento den můžeš zkusit 5 sérií po 10 a porovnat, která byla nejlepší
  • svoje výsledky si zapiš, pochlubíš se na meetu
  • odděluj statistiku ze čtvrtku a z dneška

Protažení

  • důkladné protažení celého těla
    • ruce
    • krk
    • záda
    • břicho
    • nohy