HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











13.04.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 14.04.2021


zaměření - technika a vedení míčku

Rozcvička

  • warming up na zahřátí - běžecká abeceda na místě (pokud nevíš, mrkni do odkazu v menu)
    • Lifting 15 sekund
    • Skipping 15 sekund
    • Zakopávání 15 sekund
    • Předkopávání 15 sekund
    • Skoky stranou na místě 15 sekund
  • každé cvičení opakuj v časovém intervalu 45 sekund
  • pak si dej 30 sekundu pauzu
  • a cvičení zopakuj znovu v intervalu 20 sekund
  • zase si dej 30 sekundu pauzu
  • a cvičení zopakuj dotřetice v intervalu 45 sekund
  • dej si dvě minuty pauzu, napij se a pokračuj dalším cvičením v sérii
  • jakmile doděláš poslední cvik, dej si dvě minuty pauzu
  • zopakuj první tři cvičení na metičkách za sebou bez přestávky
  • připrav si pomůcky na cvičení 1 NA 1 a cvič každé cvičení se 7 opakováními a plynule přejdi vždy na další
  • na závěr důkladné protažení


Hokejový kruh

Příprava:
Připrav si kruh z 6 metiček cca 30 cm od sebe. Za metičky použj třeba toaletní papír, je to sranda :). Stoupni si před kruh, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Libovolně prováděj hokejový dribling mezi metičkami. Nezapomeň také na pohyby do stran a dozadu. Celou dobu drž florbalku v obou rukách.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Hokejový slalom s uvolněním - forhend

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe. Stoupni si naproti slalomu, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Na forhendovu stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před slalomem proveď forhendovou otočku tak, aby ses dostal vedle slalomu, přičemž bys měl mít slalom na forhendové straně čepele. Pomalu se rozejdi vedle metiček a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepel převaluj přes míček co nejblíže jeho horní straně, ideálně ho pořád hlaď. Míček by měl celou dobu jet po čepeli.

Kritická místa:
Otočkou se dostaň vedle slalomu. Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho „hladit“ a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné oddálení míčku od čepele / Otočka jen na místě


Hokejový slalom s uvolněním - bekend

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe. Stoupni si naproti slalomu, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před slalomem proveď bekendovou otočku tak, aby ses dostal vedle slalomu, přičemž bys měl mít slalom na bekendové straně čepele. Pomalu se rozejdi vedle metiček a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepel převaluj přes míček co nejblíže jeho horní straně, ideálně ho pořád hlaď. Míček by měl celou dobu jet po čepeli.

Kritická místa:
Otočkou se dostaň vedle slalomu. Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho „hladit“ a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné oddálení míčku od čepele / Otočka jen na místě


1 NA 1 Bekendové přehození

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (židle, stolička s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí, dobře poslouží třeba smeták). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře krátkou stahovačkou dostaň míček na bekendovou stranu za čepel obránce. Naznač pohyb rameny ve směru pohybu a nadzvedni míček bekendem tak, abys ho dostal na opačnou stranu soupeřovy hokejky (asi půl metru nad zemí). Míček ze vzduchu zpracuj forhendem.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad. Florbalovou stahovačku můžeš dotáhnout k dokonalosti tím, že si na konci pokryješ tělem míček u soupeře.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Moc malá nebo velká výška při přehození / Nedostatečné naznačení rameny.


1 NA 1 Přehození a zpět

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (židle, stolička s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí, dobře poslouží třeba smeták). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele tak, že se dostaneš vedle soupeřovy hokejky (cca 30 cm od ní) Poté nabereš míček forhendovou stranou čepele a přehodíš ho přes soupeřovu hokejku (cca 30 cm vysoko). Na druhé straně míček ze vzduchu zpracuješ bekendem tak, že ho prohodíš pod holí soupeře.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Špatná výška při přehození


1 NA 1 Otočka k tělu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


1 NA 1 Otočka přes bekend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš hokejovým driblingem proti soupeřově čepeli. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou stahovačku a naznačení oběhnutí soupeře s následným stažením míčku forhendem přes špičku na opačnou stranu a otočku na bekendovou stranu. Míček máš celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Oddálení míčku od čepele


1 NA 1 Otočkou

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce