HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











02.03.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 03.03.2021


zaměření - technika a vedení míčku

Rozcvička
  • warming up na zahřátí - běžecká abeceda na místě (pokud nevíš, mrkni do odkazu v menu)
    • Lifting 15 sekund
    • Skipping 15 sekund
    • Zakopávání 15 sekund
    • Předkopávání 15 sekund
    • Skoky stranou na místě 15 sekund
  • každé cvičení opakuj v časovém intervalu 45 sekund
  • pak si dej 30 sekundu pauzu
  • a cvičení zopakuj znovu v intervalu 20 sekund
  • zase si dej 30 sekundu pauzu
  • a cvičení zopakuj dotřetice v intervalu 45 sekund
  • dej si dvě minuty pauzu, napij se a pokračuj dalším cvičením v sérii
  • jakmile doděláš poslední cvik, dej si dvě minuty pauzu
  • zopakuj všechna cvičení za sebou bez přestávky
  • na závěr důkladné protažení

Hokejový dribling dlouhý

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu co nejdále to jde na bekendové straně čepele (ve dvou rukách) a co nejdále na forhendové straně čepele (v jedné/obou rukách). Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Při driblingu do stran se pořádně nahýbej, ale nezakláněj se ani nepředkláněj.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena/ Zaklánění / Malý rozsah


Hokejová osmička na místě

Příprava:
Připrav si dve metičky na 1 metr od sebe. Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni tlačit míček na forhendovou stranu čepele a na úrovni metičky přejeď přes míček na bekendovou stranu. Objeď metičku a tlač míček na druhou stranu. Na druhé straně přejeď z bekendové strany čepele na forhendovou. Během celého cviku se natahuj a hýbej v kolenou. Můžeš zkoušet různé varianty vzdálenosti metiček.

Kritická místa:
Je potřeba se lehce houpat v kolenou. Při přejíždění míčku u metiček nezvedat čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit).

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena


Florbalový dribling okolo metičky

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany nastranu, dopředu dozadu, lehce se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Forhendová přehazovačka nízká

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na fohendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Forhendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu bekendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Forhendová přehazovačka s driblingem

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko, pytel, nízkou stoličku, apod.). Na forhendovou stranu čepel si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem zvedni přes mantinel a rychle ho popojdi chytat na druhou stranu. (Můžeš zkoušet různé varianty pohybu na druhou stranu (cval stranou, rychlé dva kroky, s otočkou, pozadu atd.). Míček na druhé straně zkus co nejrychleji zpracovat na zem a dostat se zpátky na první stranu překážky.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovávat po dopadu na zem. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Bekendová přehazovačka nízká

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Bekendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu forhendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses bekendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Airdribling FOR / BEK

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček střídavě vyhazuj lehce do vzduchu a stahuj na čepel. Střídej přitom bekendovou a forhendovou stranu čepele. Míček co nejvíce stahuj. Můžeš zkoušet různé výšky vyhození od malého po velké či různé varianty postoje. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček v podstatě na čepeli skoro zastavovat. Těžší to bude na bekendové straně.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby