HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











16.02.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 17.02.2021


Rozcvička

  • warming up na zahřátí - běžecká abeceda na místě (pokud nevíš, mrkni do odkazu v menu)
    • Lifting 15 sekund
    • Skipping 15 sekund
    • Zakopávání 15 sekund
    • Předkopávání 15 sekund
    • Skoky stranou na místě 15 sekund

Hokejový dribling okolo metičky

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si jednu metičku. Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Můžeš zkoušet různé varianty pohybu, tam a zpět, zleva doprava, dopředu dozadu apod..

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedat čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit)..

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena


Hokejová osmička na místě

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si dve metičky na 1 metr od sebe. Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni tlačit míček na forhendovou stranu čepele a na úrovni metičky přejeď přes míček na bekendovou stranu. Objeď metičku a tlač míček na druhou stranu. Na druhé straně přejeď z bekendové strany čepele na forhendovou. Během celého cviku se natahuj a hýbej v kolenou. Můžeš zkoušet různé varianty vzdálenosti metiček.

Kritická místa:
Je potřeba se lehce houpat v kolenou. Při přejíždění míčku u metiček nezvedat čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit).

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena


Hokejový dribling + fotbal

4x po 30 sekundách s 30 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si fotbalový nebo jakýkoliv jiný míč, poslouží i tenísák. Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Můžeš zkoušet různé varianty pohybu: tam a zpět, zleva doprava, dopředu dozadu apod. Fotbalový dribling nohama můžeš zkoušet jak souběžně s florbalovým, tak i opačně.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedat čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Vnímání obou míčů zároveň.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena


Florbalový dribling okolo metičky

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany nastranu, dopředu dozadu, lehce se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Forhendová přehazovačka s driblingem

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko, pytel, nízkou stoličku, apod.). Na forhendovou stranu čepel si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem zvedni přes mantinel a rychle ho popojdi chytat na druhou stranu. (Můžeš zkoušet různé varianty pohybu na druhou stranu (cval stranou, rychlé dva kroky, s otočkou, pozadu atd.). Míček na druhé straně zkus co nejrychleji zpracovat na zem a dostat se zpátky na první stranu překážky.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovávat po dopadu na zem. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Bekendová přehazovačka nízká

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Bekendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu forhendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses bekendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Airdribling FOR / BEK

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček střídavě vyhazuj lehce do vzduchu a stahuj na čepel. Střídej přitom bekendovou a forhendovou stranu čepele. Míček co nejvíce stahuj. Můžeš zkoušet různé výšky vyhození od malého po velké či různé varianty postoje. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček v podstatě na čepeli skoro zastavovat. Těžší to bude na bekendové straně.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Protažení

  • důkladné protažení celého těla
    • ruce
    • krk
    • záda
    • břicho
    • nohy