HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











09.02.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 10.02.2021



Florbalový dribling okolo metičky

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany nastranu, dopředu dozadu, lehce se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Forhendová přehazovačka nízká

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na fohendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Forhendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu bekendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Forhendová přehazovačka s driblingem

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko, pytel, nízkou stoličku, apod.). Na forhendovou stranu čepel si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem zvedni přes mantinel a rychle ho popojdi chytat na druhou stranu. (Můžeš zkoušet různé varianty pohybu na druhou stranu (cval stranou, rychlé dva kroky, s otočkou, pozadu atd.). Míček na druhé straně zkus co nejrychleji zpracovat na zem a dostat se zpátky na první stranu překážky.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovávat po dopadu na zem. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Bekendová přehazovačka nízká

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Bekendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu forhendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses bekendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Hokejový dribling s naznačením

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení ti pomůže vypilovat následnou kličku či střelbu. Můžeš zkoušet různé varianty klamavých pohybů, naznačení střely, kličky atd.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Klamavé pohyby zkoušej blízko míčku.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Naznačení moc daleko od míčku


Hokejový dribling s uvolněním

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Dribluj a vždy po určité době udělej pár rychlých kroků do jedné strany. Můžeš zkoušet různé varianty uvolnění - pouze rychlé kroky, klička, stahovačka, naznačení a potom rychlé kroky apod.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Uvolnění si připrav vždycky ve chvíli, kdy máš míček dobře pod kontrolou.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Uvolnění v době, kdy není míček pod kontrolou.


Stahovačka pod nohy

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Naznač pohyb do forhendu a potom rychlou a dlouhou stahovačkou dostaň míček na bekendovou stranu čepele. Poté udělej pár kroků ve směru pohybu míčku.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby byl nákrok a rozsah pohybu florbalkou dostatečný. Rychlost pohybu ve stahovačce by měla být dostatečně velká.

Nejčastější chyby:
Nedostatečný pohyb při naznačení / Moc pevné zápěstí / Pomalý pohyb při stahovačce / Míček moc daleko od těla.


Sklepávačka pod nohy

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Zvedni míček na čepel přes forhendovou zvedačku. Poté míček vyhoď před sebe do vzduchu (cca 1 metr) tak, abys ho mohl čepelí zpracovat. Před zpracováním více rozkroč nohy a pokrč kolena. Těsně před dopadem míčku na zem ho ztlum bekendovou částí čepele tak, aby ti prošel mezi nohama. Otoč se a dostaň ho pod kontrolu hokejovým driblingem.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, abys správně provedl forhendovou zvedačku. Míček vyhazuj před sebe. Ztlum míček tak, aby neskákal. Pracuj stále na špičkách.

Nejčastější chyby:
Špatně provedená forhendová zvedačka / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Vyhození míčku jinam než před sebe, případně moc daleko od sebe / Netlumení míčku při jeho zpracování bekendem / Stoj na patách / Špatné zpracování míčku čepelí.


Airdribling FOR / BEK

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček střídavě vyhazuj lehce do vzduchu a stahuj na čepel. Střídej přitom bekendovou a forhendovou stranu čepele. Míček co nejvíce stahuj. Můžeš zkoušet různé výšky vyhození od malého po velké či různé varianty postoje. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček v podstatě na čepeli skoro zastavovat. Těžší to bude na bekendové straně.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby