HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











02.02.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 08.02.2021



Florbalové stahovačky slalom jednoruč

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si metičky cca 40 cm od sebe (délka záleží na tobě). Stoupni si na jednu stranu od metiček a míček si dej na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Pomalu se rozejdi okolo metiček a do každé mezery udělej florbalový dribling. Můžeš střídat strany na kterých chodíš. Můžeš střídat i vzdálenosti od metiček.

Kritická místa:
Míček se musí po čepeli převalovat. Volné zápěstí, pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Míček se nepřevaluje po čepeli / Míček odskakuje od čepele / Nedotáčení zápěstí


Hokejový slalom pozadu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si široký slalom z metiček (6-8 met) cca 30 cm od sebe. Vzdálenost mezi metami na pravé a levé straně je cca 30 cm. Stoupni si na forhendovou stranu slalomu, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Pomalu se rozejdi pozadu vedle slalomu tak, abys měl kužely po forhendové straně čepele. Míček veď vždy forhendem kolem metičky, a jakmile se dostane na úroveň tvých nohou, přehoď si ho na bekend a mezi kužely ho veď zpět. Stejným způsobem pokračuj u dalšího kuželu.

Kritická místa:
Čepel s míčkem by měla mít prakticky stálý kontakt. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Oddálení míčku od čepele / Míček moc daleko před tělem / Bouchání čepelí do podložky


Hokejový dribling s naznačením

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení ti pomůže vypilovat následnou kličku či střelbu. Můžeš zkoušet různé varianty klamavých pohybů, naznačení střely, kličky atd.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Klamavé pohyby zkoušej blízko míčku.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Naznačení moc daleko od míčku


Hokejový dribling s naznačením střely

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení střely můžeš zkoušet jak na forhendu, tak na bekendu.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Naznačení střely zkoušej s pohledem směrem kam chceš střílet.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Při naznačení střelby koukání na míček


Hokejový dribling s uvolněním

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Dribluj a vždy po určité době udělej pár rychlých kroků do jedné strany. Můžeš zkoušet různé varianty uvolnění - pouze rychlé kroky, klička, stahovačka, naznačení a potom rychlé kroky apod.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Uvolnění si připrav vždycky ve chvíli, kdy máš míček dobře pod kontrolou.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Uvolnění v době, kdy není míček pod kontrolou.


1 NA 1 Forhendová stahovačka 1

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře krátkou stahovačkou dostaň míček na bekendovou stranu za čepel obránce a hned za ní míček protáhni zpět. Míček můžeš zkusit na bekendovou stranu dostat hokejovou nebo florbalovou stahovačkou, a měl by jet celou dobu po čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti


1 NA 1 Pod hokejku a housle

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele tak, že se dostaneš vedle soupeřovy hokejky (cca 30 cm od ní). Poté forhendovou stahovačkou prohodíš míček pod holí soupeře. Na druhé straně si ho zpracuješ hokejovým driblingem a míček prohodíš soupeři mezi nohama.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti.


1 NA 1 Přehození čepele

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček veď hokejovým driblingem a cca 30 cm před hokejkou soupeře naznač kličku do bekendu. Poté rychle forhendem přehoď míček přes soupeřovu čepel a na druhé straně ho sklepni forhendem ze vzduchu pod jeho hokejku.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Přehození moc vysoko nebo daleko / Nedostatečné naznačení


Dribling na hraně čepele

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček vyhoď do vzduchu a následně ho trefuj horní hranou čepele svojí florbalky. Trefuj ho pohybem, jako bys chtěl míček klepnout lehce kladivem do vzduchu. Můžeš zkoušet různé výšky driblingu od malého po velké či různé varianty postoje. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat.

Kritická místa:
Míček je potřeba trefovat florbalkou s čepelí ve vodorovné poloze.

Nejčastější chyby:
Moc pevné zápěstí / Florbalka ve špatné poloze.