HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











02.02.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 03.02.2021



Slalom s míčkem na hokejce

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si široký slalom z metiček (6-8 met) cca 50 cm od sebe. Vzdálenost mezi metami na pravé a levé straně je cca 1,5 metru. Stoupni si před první metičku čelem ke slalomu a pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před zahájením slalomu si naber míček na čepel forhendovou zvedačkou. Pomalu se rozejdi kolem první metičky, z vnější strany slalomu, směrem ke druhé metičce. Míček nes celou dobu na čepeli, snaž se mít florbalku maximálně v úrovni kolen. Jakmile obejdeš druhou metičku, z vnější strany slalomu, pokračuj ke třetí. Stejným způsobem proveď zbytek slalomu.

Kritická místa:
Míček nes celou dobu na čepeli. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Špatně provedená forhendová zvedačka / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček spadne z čepele / Florbalka s míčkem moc vysoko.


Slalom s pokrytím

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si široký slalom z metiček (6-8 met) cca 50 cm od sebe. Vzdálenost mezi metami na pravé a levé straně je cca 1,5 metru. Stoupni si na forhendovou stranu slalomu, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
S míčkem na forhendu se pomalu rozejdi kolem první metičky. Míček vedeš tak, aby sis ho kolem metičky vždy tělem pokryl (k metičce bys měl být natočený ramenem, ne zády). Po dokončení pohybu kolem metičky si přehoď míček na bekend a stejným způsobem obejdi kužel na druhé straně. Podobně absolvuj zbytek slalomu. Míček měj celou dobu na čepeli a florbalku drž celou dobu oběma rukama.

Kritická místa:
Čepel s míčkem by měla mít prakticky stálý kontakt. Měj volné zápěstí a pevný úchop. Soustřeď se na správné pokrytí míčku při obcházení metiček.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Oddálení míčku od čepele / Míček moc daleko před tělem / Špatné pokrytí míčku


Otočka bekendová

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na bekendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). S míčkem na bekendové straně čepele se začni otáčet kolem své osy. Míček bys měl mít po celou dobu otočky uprostřed čepele. Zároveň by míček neměl ztratit kontakt s čepelí. Až budeš dotáčet kruh, tak si přehoď míček na forhendovou stranu čepele a zastav ho tak. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na čepeli. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí


Otočka forhendová

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). S míčkem na forhendové straně čepele se začni otáčet kolem své osy. Míček bys měl mít po celou dobu otočky uprostřed čepele. Zároveň by míček neměl ztratit kontakt s čepelí. Až budeš dotáčet kruh, tak si postav čepel na špičku a zastav tak míček. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na čepeli. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí / Malá rotace zápěstí při zastavení míčku


1 NA 1 Otočka k tělu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


1 NA 1 Otočka přes bekend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš hokejovým driblingem proti soupeřově čepeli. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou stahovačku a naznačení oběhnutí soupeře s následným stažením míčku forhendem přes špičku na opačnou stranu a otočku na bekendovou stranu. Míček máš celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Oddálení míčku od čepele


1 NA 1 Otočkou

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


Skluzavka - challenge

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Míček zvedni na čepel forhendovou zvedačkou. Pusť florbalku spodní rukou, a začni ji naklánět (špičkou ke stropu) tak, aby z ní vznikla skluzavka. Míček se nakloněním florbalky dá do pohybu a měl by po ní jet tak, abys ho chytil mezi palec a ukazováček.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, abys míček správně zvedl. Florbalku bys neměl naklonit ani moc ani málo. Míček by měl jet celou dobu po florbalce.

Nejčastější chyby:
Špatně provedená forhendová zvedačka / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Neudržení míčku na florbalce / Příliš malý nebo velký náklon florbalky ve skluzavce.