HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











26.01.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 01.02.2021



Hokejový kruh

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si kruh z 6 metiček cca 30 cm od sebe. Za metičky použj třeba toaletní papír, je to sranda :). Stoupni si před kruh, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Libovolně prováděj hokejový dribling mezi metičkami. Nezapomeň také na pohyby do stran a dozadu. Celou dobu drž florbalku v obou rukách.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Hokejová přehazovačka

4x po 30 sekundách s 30 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu co nejdále to jde. V krajní pozici vždy držíš florbalku jen v jedné ruce. Pokud florbalku držíš jen spodní rukou, snaž se ji držet v horní části omotávky. Míček by měl být co nejvíce v kontaktu s čepelí. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Při driblingu do stran se pořádně nahýbej, ale nezakláněj se ani nepředkláněj, chodidla celou dobu stojí na zemi.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena/ Zaklánění / Malý rozsah pohybu / Nadzvedávání chodidel z podložky


Hokejový slalom na jedné straně

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe (5-7 met). Stoupni si na bekendovou stranu slalomu, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Pomalu se rozejdi a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepelí převaluj přes míček co nejblíže jeho horní hraně, ideálně ho pořád hlaď. Na konci slalomu se otoč cestou zpátky opět prováděj hokejový slalom. Míček by měl být co nejvíce v kontaktu s čepelí. Florbalku můžeš za metičkami na bekendu držet jen v jedné ruce.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Oddálení míčku od čepele


Hokejový dribling s naznačením střely

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení střely můžeš zkoušet jak na forhendu, tak na bekendu.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Naznačení střely zkoušej s pohledem směrem kam chceš střílet.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Při naznačení střelby koukání na míček


Hokejový slalom s uvolněním - forhend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe. Stoupni si naproti slalomu, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Na forhendovu stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před slalomem proveď forhendovou otočku tak, aby ses dostal vedle slalomu, přičemž bys měl mít slalom na forhendové straně čepele. Pomalu se rozejdi vedle metiček a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepel převaluj přes míček co nejblíže jeho horní straně, ideálně ho pořád hlaď. Míček by měl celou dobu jet po čepeli.

Kritická místa:
Otočkou se dostaň vedle slalomu. Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho „hladit“ a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné oddálení míčku od čepele / Otočka jen na místě


Hokejový slalom s uvolněním - bekend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si slalom z metiček cca 30 cm od sebe. Stoupni si naproti slalomu, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před slalomem proveď bekendovou otočku tak, aby ses dostal vedle slalomu, přičemž bys měl mít slalom na bekendové straně čepele. Pomalu se rozejdi vedle metiček a hokejovým driblingem dribluj mezi metičkami. Tvoje chůze je pořád na jedné straně vedle metiček. Čepel převaluj přes míček co nejblíže jeho horní straně, ideálně ho pořád hlaď. Míček by měl celou dobu jet po čepeli.

Kritická místa:
Otočkou se dostaň vedle slalomu. Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho „hladit“ a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné oddálení míčku od čepele / Otočka jen na místě


Slalom s míčkem na hokejce

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si široký slalom z metiček (6-8 met) cca 50 cm od sebe. Vzdálenost mezi metami na pravé a levé straně je cca 1,5 metru. Stoupni si před první metičku čelem ke slalomu a pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Před zahájením slalomu si naber míček na čepel forhendovou zvedačkou. Pomalu se rozejdi kolem první metičky, z vnější strany slalomu, směrem ke druhé metičce. Míček nes celou dobu na čepeli, snaž se mít florbalku maximálně v úrovni kolen. Jakmile obejdeš druhou metičku, z vnější strany slalomu, pokračuj ke třetí. Stejným způsobem proveď zbytek slalomu.

Kritická místa:
Míček nes celou dobu na čepeli. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Špatně provedená forhendová zvedačka / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček spadne z čepele / Florbalka s míčkem moc vysoko.


Tenisová zvedačka

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Míček si dej vedle nohy (k malíkové straně chodidla) tak, abys ho měl na bekendové straně čepele. Míček sevři mezi chodidlo a čepel a současným pohybem nohy a florbalky nahoru ho zvedni. Míček pohybem v podstatě vyhodíš do vzduchu a pak ho zpracuješ na forhendovou stranu čepele.

Kritická místa:
Měj volné zápěstí a pevný úchop. Míček musí dosáhnout takové výšky, abys ho pohodlně stihl zpracovat na čepel.

Nejčastější chyby:
Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček neletí dostatečně vysoko / Nezvednutí míčku / Nezpracování míčku.