HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











18.01.2021

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 25.01.2021



Florbalový dribling okolo metičky

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany nastranu, dopředu dozadu, lehce se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Florbalový dribling v pozicích

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany na stranu, dopředu dozadu, před tělem, za tělem, vedle těla (obě strany) či se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby

<

Otočka forhendová

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). S míčkem na forhendové straně čepele se začni otáčet kolem své osy. Míček bys měl mít po celou dobu otočky uprostřed čepele. Zároveň by míček neměl ztratit kontakt s čepelí. Až budeš dotáčet kruh, tak si postav čepel na špičku a zastav tak míček. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na čepeli. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí / Malá rotace zápěstí při zastavení míčku


Otočka bekendová

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na bekendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). S míčkem na bekendové straně čepele se začni otáčet kolem své osy. Míček bys měl mít po celou dobu otočky uprostřed čepele. Zároveň by míček neměl ztratit kontakt s čepelí. Až budeš dotáčet kruh, tak si přehoď míček na forhendovou stranu čepele a zastav ho tak. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na čepeli. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí


Dribling o zem FOR

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Míček z čepele sklepnutím forhendem do země pošli do pohybu. Míček zkoušej posílat do výšky pasu. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat. Můžeš střídat i výšky driblingu od nejnižšího po vysoký.

Kritická místa:
Míček je potřeba sklepávat lehkým pohybem dolů. Nejjednodušší je ho trefovat prostředkem čepele, ale můžeš zkoušet špičku i patku.

Nejčastější chyby:
Moc pevné zápěstí / Malá nebo moc velká síla sklepnutí / Špatný timing.


Dribling o zem BEK

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Míček z čepele sklepnutím bekendem do země pošli do pohybu. Míček zkoušej posílat do výšky pasu. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat. Můžeš střídat i výšky driblingu od nejnižšího po vysoký.

Kritická místa:
Míček je potřeba sklepávat lehkým pohybem dolů. Nejjednodušší je ho trefovat prostředkem čepele, ale můžeš zkoušet špičku i patku.

Nejčastější chyby:
Moc pevné zápěstí / Malá nebo moc velká síla sklepnutí / Špatný timing.


Vzdušné kruhy

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček střídavě tlač z jedné strany na druhou, až rukama a zápěstím vykroužíš celou kružnici. Snaž se, aby se udržel na jednom místě čepele. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat. Můžeš střídat i pozice míčku na hokejce (špička, střed, patka) a najít si tak ideální místo pro hru na své čepeli.

Kritická místa:
Míček je potřeba lehce tlačit do stran správnou rychlostí, musíš ho cítit. Vnímej gravitaci a podle ní upravuj rychlost pohybů.

Nejčastější chyby:
Moc rychlé nebo moc pomalé pohyby / Neplynulé pohyby / Tvrdé zápěstí.


Vzdušný dribling stažení / špunt

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček střídavě vyhazuj lehce do vzduchu a stahuj na čepel na forhendovou stranu. Při druhém vyhození trefuj míček špuntem svojí florbalky. Míček na čepeli co nejvíce stahuj. Míček na špuntu trefuj pohybem, jako bys chtěl míček klepnout lehce kladivem do vzduchu. Můžeš zkoušet různé výšky vyhození od malého po velké či různé varianty postoje. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček v podstatě na čepeli skoro zastavovat. Při trefování míčku špuntem je potřeba florbalku dostat pod míček.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Florbalka ve špatné poloze.