HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











18.12.2020

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 29.12.2020



Florbalový dribling okolo metičky

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany nastranu, dopředu dozadu, lehce se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Forhendová přehazovačka nízká

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na fohendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Forhendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu bekendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Forhendová přehazovačka s driblingem

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko, pytel, nízkou stoličku, apod.). Na forhendovou stranu čepel si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem zvedni přes mantinel a rychle ho popojdi chytat na druhou stranu. (Můžeš zkoušet různé varianty pohybu na druhou stranu (cval stranou, rychlé dva kroky, s otočkou, pozadu atd.). Míček na druhé straně zkus co nejrychleji zpracovat na zem a dostat se zpátky na první stranu překážky.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovávat po dopadu na zem. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Bekendová přehazovačka nízká

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Bekendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu forhendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses bekendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


1 NA 1 Otočka k tělu

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


1 NA 1 Otočka přes bekend

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš hokejovým driblingem proti soupeřově čepeli. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou stahovačku a naznačení oběhnutí soupeře s následným stažením míčku forhendem přes špičku na opačnou stranu a otočku na bekendovou stranu. Míček máš celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Oddálení míčku od čepele


1 NA 1 Otočkou

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře provedeš forhendovou otočku tak, aby ses pohybem dostal vedle soupeře. Míček si kryješ celou dobu čepelí a většinu pohybu také tělem. Po otočce je důležité zrychlení a to, abys měl míček celou dobu na čepeli.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Otočka provedená jen na místě / Nezrychlení po kličce


Tenisová zvedačka

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Míček si dej vedle nohy (k malíkové straně chodidla) tak, abys ho měl na bekendové straně čepele. Míček sevři mezi chodidlo a čepel a současným pohybem nohy a florbalky nahoru ho zvedni. Míček pohybem v podstatě vyhodíš do vzduchu a pak ho zpracuješ na forhendovou stranu čepele.

Kritická místa:
Měj volné zápěstí a pevný úchop. Míček musí dosáhnout takové výšky, abys ho pohodlně stihl zpracovat na čepel.

Nejčastější chyby:
Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček neletí dostatečně vysoko / Nezvednutí míčku / Nezpracování míčku.