HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











18.12.2020

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 22.12.2020



Florbalový dribling okolo metičky

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Můžeš zkoušet florbalový dribling ze strany nastranu, dopředu dozadu, lehce se pohybovat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Hokejový kruh

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si kruh z 6 metiček cca 30 cm od sebe. Za metičky použj třeba toaletní papír, je to sranda :). Stoupni si před kruh, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Libovolně prováděj hokejový dribling mezi metičkami. Nezapomeň také na pohyby do stran a dozadu. Celou dobu drž florbalku v obou rukách.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Otočka forhendová

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). S míčkem na forhendové straně čepele se začni otáčet kolem své osy. Míček bys měl mít po celou dobu otočky uprostřed čepele. Zároveň by míček neměl ztratit kontakt s čepelí. Až budeš dotáčet kruh, tak si postav čepel na špičku a zastav tak míček. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na čepeli. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí / Malá rotace zápěstí při zastavení míčku


Otočka bekendová

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na bekendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). S míčkem na bekendové straně čepele se začni otáčet kolem své osy. Míček bys měl mít po celou dobu otočky uprostřed čepele. Zároveň by míček neměl ztratit kontakt s čepelí. Až budeš dotáčet kruh, tak si přehoď míček na forhendovou stranu čepele a zastav ho tak. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na čepeli. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí


Florbalový driblink před a za

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Míček ovládej rotací zápěstí tak, aby jezdil z paty čepele na její špičku. Míček by měl celou dobu jet po čepeli. Střídej dribling před tělem a za tělem (v pozici, kam až ti tělo dovolí).

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop. I v zadních pozicích se snaž udržet postavení kolen.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Ohýbání se


Stažení ze vzduchu do FOR otočky

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem nadhoď do vzduchu. Míček se snaž zpracovávat těsně před dopadem na zem forhendovou stranou čepele. Ihned po zpracování proveď otočku na forhend.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, kdy zpracováváš míček u země. Nadhazuj si míček jen lehce, max. do výšky ramen. Soustřeď se na dráhu míčku, když dopadá. Otočku prováděj ihned po zpracování míčku.

Nejčastější chyby:
Zpracovávání míčku moc brzo nebo moc pozdě / Moc vysoké výhozy / Otočka moc brzo nebo moc pozdě.


Stažení ze vzduchu do BEK otočky

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté se přikrč a míček lehkým tahaným pohybem nadhoď do vzduchu. Míček se snaž zpracovávat těsně před dopadem na zem bekendovou stranou čepele. Ihned po zpracování proveď otočku na bekend.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, kdy zpracováváš míček u země. Nadhazuj si míček jen lehce, max. do výšky ramen. Soustřeď se na dráhu míčku, když dopadá. Otočku prováděj ihned po zpracování míčku.

Nejčastější chyby:
Zpracovávání míčku moc brzo nebo moc pozdě / Moc vysoké výhozy / Otočka moc brzo nebo moc pozdě / Špatné zpracování míčku


Skluzavka - challenge

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Míček zvedni na čepel forhendovou zvedačkou. Pusť florbalku spodní rukou, a začni ji naklánět (špičkou ke stropu) tak, aby z ní vznikla skluzavka. Míček se nakloněním florbalky dá do pohybu a měl by po ní jet tak, abys ho chytil mezi palec a ukazováček.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, abys míček správně zvedl. Florbalku bys neměl naklonit ani moc ani málo. Míček by měl jet celou dobu po florbalce.

Nejčastější chyby:
Špatně provedená forhendová zvedačka / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Neudržení míčku na florbalce / Příliš malý nebo velký náklon florbalky ve skluzavce.