HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











27.11.2020

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 30.11.2020


Ke stažení pro tisk

Hokejový kruh

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si kruh z 6 metiček cca 30 cm od sebe. Za metičky použj třeba toaletní papír, je to sranda :). Stoupni si před kruh, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Na forhendovou stranu čepele si připrav míček, florbalku chytni oběma rukama.

Průběh:
Libovolně prováděj hokejový dribling mezi metičkami. Nezapomeň také na pohyby do stran a dozadu. Celou dobu drž florbalku v obou rukách.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Bekendová přehazovačka nízká

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na bekendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Bekendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu forhendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses bekendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Forhendová přehazovačka nízká

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko apod.). Na fohendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté nakloň čepel, aby byla téměř rovnoběžná s podložkou. Forhendem lehce nadzvedni míček tak, aby se dostal přes překážku (cca 20 cm nad ní). Na druhé straně míček zpracuj po odrazu od země nebo ze vzduchu bekendem.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovat ze vzduchu. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Míček letí moc vysoko nad překážkou nebo moc daleko za ní


Bekendová přehazovačka vysoká

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (základní florbalový postoj). Připrav si jednu vyšší překážku (nejlépe mantinel, pokud nemáš tak stoličku, pyramidu z knížek, PET flašku, fantazii se meze nekladou). Na bekhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem zvedni přes překážku a rychle ho popojdi chytat na druhou stranu (můžeš zkusit různé varianty posunu – krok sun krok, dva kroky, s otočkou na jednu stranu). Míček na druhé straně zkus co nejrychleji zpracovat na zem a dostat se na první stranu překážky.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se s bekendem dostal až pod míček. Při zpracování na druhé straně zkus míček zpracovávat po dopadu na zem. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb bekendu nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Forhendová přehazovačka s driblingem

4x po 20 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu překážku (tričko, pytel, nízkou stoličku, apod.). Na forhendovou stranu čepel si připrav míček.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový/hokejový). Poté se přikrč, míček lehkým tahaným pohybem zvedni přes mantinel a rychle ho popojdi chytat na druhou stranu. (Můžeš zkoušet různé varianty pohybu na druhou stranu (cval stranou, rychlé dva kroky, s otočkou, pozadu atd.). Míček na druhé straně zkus co nejrychleji zpracovat na zem a dostat se zpátky na první stranu překážky.

Kritická místa:
Dávej si pozor na to, aby ses forhendem dostal až pod míček. Pří zpracování na druhé straně zkus míček zpracovávat po dopadu na zem. Měj volné zápěstí a pevný úchop.

Nejčastější chyby:
Moc rychlý pohyb forhendem nahoru / Dostat se málo pod míček / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby


Hokejový dribling s naznačením

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení ti pomůže vypilovat následnou kličku či střelbu. Můžeš zkoušet různé varianty klamavých pohybů, naznačení střely, kličky atd.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Klamavé pohyby zkoušej blízko míčku.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Naznačení moc daleko od míčku


Hokejový dribling s uvolněním

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Dribluj a vždy po určité době udělej pár rychlých kroků do jedné strany. Můžeš zkoušet různé varianty uvolnění - pouze rychlé kroky, klička, stahovačka, naznačení a potom rychlé kroky apod.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Uvolnění si připrav vždycky ve chvíli, kdy máš míček dobře pod kontrolou.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Uvolnění v době, kdy není míček pod kontrolou.


1 NA 1 Bekendové přehození

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (židle, stolička s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí, dobře poslouží třeba smeták). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele. Ve vzdálenosti okolo 30 cm před hokejkou soupeře krátkou stahovačkou dostaň míček na bekendovou stranu za čepel obránce. Naznač pohyb rameny ve směru pohybu a nadzvedni míček bekendem tak, abys ho dostal na opačnou stranu soupeřovy hokejky (asi půl metru nad zemí). Míček ze vzduchu zpracuj forhendem.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad. Florbalovou stahovačku můžeš dotáhnout k dokonalosti tím, že si na konci pokryješ tělem míček u soupeře.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Moc malá nebo velká výška při přehození / Nedostatečné naznačení rameny.


1 NA 1 Přehození a zpět

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si překážku jako soupeře (židle, stolička s hokejkou dopředu nebo jinou dlouhou tyčí, dobře poslouží třeba smeták). Stoupni si před překážku. Míček si dej na forhendovou stranu čepele. Připrav si základní florbalový postoj.

Průběh:
Pomalu se rozejdi proti překážce. Míček vedeš na svojí forhendové straně čepele tak, že se dostaneš vedle soupeřovy hokejky (cca 30 cm od ní) Poté nabereš míček forhendovou stranou čepele a přehodíš ho přes soupeřovu hokejku (cca 30 cm vysoko). Na druhé straně míček ze vzduchu zpracuješ bekendem tak, že ho prohodíš pod holí soupeře.

Kritická místa:
Neprováděj kličku příliš brzo, soupeře bys nezmátl. Pokud bys naopak provedl kličku moc pozdě, narazíš do soupeře. Cvičením se statickým soupeřem si budeš zároveň pilovat i odhad.

Nejčastější chyby:
Klička moc brzo nebo pozdě / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Při 1 na 1 na reálného soupeře špatný odhad vzdálenosti / Špatná výška při přehození