HOME
AKTUÁLNÍ PLÁN
BRANKÁŘI
INSPIRACE
STREČINK
BĚŽECKÁ ABECEDA
MEET
VAŠE OTÁZKY
YOUTUBE KANÁL











20.11.2020

FLORBALOVÝ TRÉNINK NA 23.11.2020


Ke stažení pro tisk

Hokejová osmička krátká

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Připrav si dvě metičky, a dej od sebe na šířku ramen. Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Veď míček forhendovou stranou čepele kolem bližší metičky z její vnější strany. Jakmile míček provedeš mezi metičkami a dostaneš ho před druhou, vyměň forhendovou stranu čepele za bekendovou. Pokračuj v pohybu a veď míček bekendovou stranou čepele kolem druhé metičky, opět z vnější strany. Opět veď míček mezi metičky, a jakmile se míčkem dostaneš před první metičku, vyměň bekendovou stranu čepele za fohendovou a pokračuj v pohybu.

Kritická místa:
Chodidla jsou celou dobu na podložce, špičky směřují dopředu. Při přejíždění míčku u metiček nezvedat čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit).

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Oddálení míčku od čepele / Pouštění hokejky / Bouchání čepelí do země (po výměně bekendu za forhend nebo naopak)


Hokejový dribling v pozicích

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Zkoušej dribling v různých pozicích - před tělem, za tělem, na stranách atd. Využij svoje nohy či různé překážky.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit).

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena


Florbalový driblink před a za

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Připrav si jednu metičku či kužel. Na forhendovou stranu čepele si připrav míček.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení ti pomůže vypilovat následnou kličku či střelbu. Můžeš zkoušet různé varianty klamavých pohybů, naznačení střely, kličky atd.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček po čepeli co nejvíce převalovat. Měj volné zápěstí a pevný úchop. I v zadních pozicích se snaž udržet postavení kolen.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Ohýbání se


Hokejový dribling s naznačením

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Naznačení ti pomůže vypilovat následnou kličku či střelbu. Můžeš zkoušet různé varianty klamavých pohybů, naznačení střely, kličky atd.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Uvolnění si připrav vždycky ve chvíli, kdy máš míček dobře pod kontrolou.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Naznačení moc daleko od míčku


Hokejový dribling s uvolněním

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si do základního florbalového postoje, míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Začni přejíždět míček přes jeho horní hranu plynulým pohybem ze strany na stranu. Soustřeď se na to, abys míček přejížděl co nejblíže jeho horní hraně. Dribluj a vždy po určité době udělej pár rychlých kroků do jedné strany. Můžeš zkoušet různé varianty uvolnění - pouze rychlé kroky, klička, stahovačka, naznačení a potom rychlé kroky apod.

Kritická místa:
Při přejíždění míčku nezvedej čepel moc vysoko (čepel by měla míček celou dobu hladit). Uvolnění si připrav vždycky ve chvíli, kdy máš míček dobře pod kontrolou.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby / Přílišné zvedání čepele při přejíždění / Prkenná kolena / Uvolnění v době, kdy není míček pod kontrolou.


Stahovačka pod nohy

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Na začátku si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Naznač pohyb do forhendu a potom rychlou a dlouhou stahovačkou dostaň míček na bekendovou stranu čepele. Poté udělej pár kroků ve směru pohybu míčku.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby byl nákrok a rozsah pohybu florbalkou dostatečný. Rychlost pohybu ve stahovačce by měla být dostatečně velká.

Nejčastější chyby:
Nedostatečný pohyb při naznačení / Moc pevné zápěstí / Pomalý pohyb při stahovačce / Míček moc daleko od těla.


Otočka BEK přes špičku

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou, mezi jednotlivými otočkami si dej 3-6 x dribling florbalový nebo hokejový

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Před zahájením otočky si můžeš s míčkem zadriblovat (florbalový / hokejový). Florbalku si postav na špičku tak, abys měl míček na forhendové straně čepele. Začni se otáčet okolo své osy a míček měj stále na čepeli. Až budeš dotáčet kruh, tak začni čepel pokládat na její spodní hranu (normální poloha čepele) a míček tak zastav. Před další otočkou si můžeš opět zadriblovat.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, aby se míček celou dobu pohyboval na špičce čepele. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Míček moc daleko od těla / Moc pevné zápěstí


Otočka přes špičku FOR - BEK

4x po 45 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou, mezi jednotlivými otočkami si dej 3-6 x dribling florbalový nebo hokejový

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, pokrč kolena (Základní florbalový postoj). Míček si připrav na forhendovou stranu čepele.

Průběh:
Na začátku tlač míček po forhendové straně čepele a otáčej se okolo své osy. Až budeš dotáčet kruh, tak míček zastav na špičce čepele, jako bys chtěl dělat florbalovou stahovačku. Poté přes špičku táhni míček zpět a dotoč kruh do původní pozice. Míček znovu zastav forhendem.

Kritická místa:
Dávej pozor na to, abys míček zastavoval na špičce čepele. Dělej plynulé pohyby.

Nejčastější chyby:
Míček nedrží na čepeli / Malá rotace zápěstí při zastavení míčku / Moc pevné zápěstí


Airdribling FOR / BEK

4x po 30 sekundách s 20 sekundovými přestávkami a zvyšující intenzitou

Příprava:
Stoupni si s nohama lehce od sebe, zvedni míček na forhendovou stranu čepele a uklidni ho.

Průběh:
Míček střídavě vyhazuj lehce do vzduchu a stahuj na čepel. Střídej přitom bekendovou a forhendovou stranu čepele. Míček co nejvíce stahuj. Můžeš zkoušet různé výšky vyhození od malého po velké či různé varianty postoje. Pokud zvládneš staticky, je možno u cviku i chodit či běhat.

Kritická místa:
Míček nesmíš mlátit, je potřeba ho "hladit" a zkoušet míček v podstatě na čepeli skoro zastavovat. Těžší to bude na bekendové straně.

Nejčastější chyby:
Plácání do míčku / Moc pevné zápěstí / Neplynulé pohyby